En ponnymammas vedermödor

Thursday, February 08, 2007

Så kom vintern…

Vintern är helt klart värsta tiden att ha häst. Det finns inget kallare ställe än ett ridhus. Det skulle möjligen vara när man fixar till maten och det inte funkar med vantar. Mina händer blir nog aldrig sig lika. Eller också är det värst när man ska hämta in hästarna och du ska få på dem iskalla grimmor, ja grimmorna är kanske inte så kalla, men hakarna är. När jag håller händerna stilla genom att hålla ett grimskaft fryser jag extra mycket. Men det är inte bara kylan utan även halkan. Igår var det nära jag stod på näsan när jag körde gödselkärran för inte att tala om häromdagen då jag halkade till när jag ledde den minsta lilla ponnyn i stallet. Det var nära jag hamnade under honom. För att inte tala om risken att Odessa halkar och skadar sig. Dessutom med fullt med snö är det ett elände att få upp gödseln till gödselstacken.
Jag längtar efter våren!

Labels:

2 Comments:

  • Hej!
    Hittade in till din sida via Bloggportalen.
    Är också en bloggande ponnymamma så det var kul att se att det finns fler som jag.

    MVH
    /Carola

    By Anonymous Anonymous, at 3:57 AM  

  • Alltid skoj att hitta en annan ponnymamma. Nu har jag hittat din blogg också... :-)

    By Blogger Eva Holmquist, at 9:54 AM  

Post a Comment

<< Home


Bloggtoppen.se