En ponnymammas vedermödor

Wednesday, January 17, 2007

Minishettisar är livsfarliga!

Ibland lyckas jag få dottern att lyssna och den här dagen var det tur fast Elin blir skitförbannad när jag påpekar det. Jag hade lyckats övertala henne att leda Odessa till ridhuset istället för att rida. Trots allt är allt nytt för hästen och hon måste få en chans att vänja sig. När vi svängde om knuten mötte vi en minishettis som tömkördes av några flickor.
Elin for som en vante när Odessa kastade sig åt sidan för att komma undan detta skrämmande odjur. Ögonvitorna syntes och hon darrade i hela kroppen när Elin fick henne att stå still så ponnyn kunde passera.
Så nu vet vi att minishettisar är livsfarliga. Vilken tur att dottern inte satt på!

2 Comments:

  • När jag läste att du skrev att minishettisar é livsfarliga trodde jag du menade till lynnet.... att din häst blir skämd é ju inte den lilla stackarens fel... bara tramsigt att uttala sig så!!!

    By Anonymous Anonymous, at 7:54 AM  

  • lasa hela bloggen, ganska bra

    By Anonymous Anonymous, at 11:02 PM  

Post a Comment

<< Home


Bloggtoppen.se