En ponnymammas vedermödor

Friday, February 23, 2007

Kalla dagar

Det var iskallt och blåsigt ute så dagen innan hade vi bestämt att hästarna skulle gå ute halva dagen var. Vid utsläpp skulle två av hästarna ut och tre stå inne. Vid lunch hade jag lovat att åka upp och middagsfodra alla fem, ta in de två som varit ute och släppa ut två av de andra. Rapid skulle vara inne hela dagen.

När jag kom upp mullrade hästarna i hagen och hästarna i stallet åt mig. De var allihop otåliga. Ville försökte slita sig från mig när jag skulle ta in honom, men med ett kraftfullt ryck i grimskaftet fick jag honom att lyssna.

Odessa dansade i boxen när det var hennes tur. Lunchmaten var utlagd, men den brydde hon sig först inte om utan hon dansade ut i hagen och slingrade med huvudet medan hon travade runt staketet några varv innan hon väl slog sig till ro och började äta. Hon såg ut som om längtat ut hela förmiddagen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Bloggtoppen.se